Pong2 czyli stąd do drzewa i fpisdu

Rano pisałem, że nic mi się nie chce. Z tej okazji postanowiłem napisać sobie małą gierkę – Ponga. Wykorzystałem grafikę z mojego poprzedniego tworu i dołożyłem kilka dźwięków, aby rozgrywka nie była aż tak nudna. Chociaż pewnie muzyka i tak tutaj nic nie zmieni…

Tak czy inaczej dobrnąłem właściwie do końca i tutaj czekała na mnie ogromna jak pół słonia niespodziewanka… Otóż okazało się że kiedy uruchamiałem ponga w VS2k5 EE to jego okienko było całkowicie normalne, a kiedy spróbowałem uruchomić exeka żeby sprawdzić ostateczne działanie to okienko wyglądało jakby ktoś mu zapomniał nadać styl WS_CAPTION.

Ustawianie WS_CAPTION brutalnie za pomocą SetWindowLong() dawało jeszcze gorsze efekty ponieważ okno pokazywało się i po chwili całkowicie znikało, więc szybko z tego zrezygnowałem.

Powiedziałem sobie wtedy – spokojnie, może to tylko dlatego, że mam M$’ową Vistę. Włączyłem komputer brata na którym zadomowił się stary dobry WinXP i po przegraniu na niego wszystkiego moim oczom ukazała się jeszcze lepsza szopka! Nie dość że nie było belki tytułowej (czego się niestety spodziewałem) to calutka grafika była około 2x większa niż normalnie. Szybko wyłączyłem komputer i przerażony oddaliłem się zjeść kolację.

Po kolacji – ku mojemu ogromnemu zdziwieniu – nic się nie zmieniło! Miałem nadzieję, że mam zwidy z głodu, ale nic z tego…

Nadal nie wiem gdzie jest kot pogrzebany. Tak kot! Psów pogrzebano już tyle, że powinno się postawić Grób Nieznanego Psa… W każdym razie… Gdyby ktoś miał jakiś pomysł skąd te pokemony wyświetlania mogą się brać to chętnie przyjmę pouczenie.

Skomentuj

