GUI: Part 2

guiButton zaimplementowany i na dodatek zaskakująco dobrze działa…

Odkryłem jednak pewną niedogodność, o której wcześniej nie pomyślałem i okazuje się, że jednak będę miał nieco więcej roboty…

O co chodzi? O ustawianie kontrolek w oknach itp. Nie jest najwygodniej tworzyć okienko i siedzieć z kalkulatorem licząc poszczególne wartości pozycji i wielkości przycisków i innych kontrolek. Na szczęście ktoś kto projektował Qt pomyślał o tym za mnie, a ja tylko sobie to wykorzystam 😉

W Qt (zresztą chyba w GTK też tak jest)  do ustawiania kontrolek na oknie używane są Layout’y, które same ustawiają wielkość i położenie kontrolek, którymi się zajmują. To jednak wiąże się z dodaniem kilku wartości opisujących zachowanie kontrolek ( na przykład maksymalna i minimalna szerokość/wysokość ).

No cóż… będzie trochę dodatkowej roboty, ale sam wiedziałem na co się decyduję zaczynając pisać GUI 😉

2 myśli nt. „GUI: Part 2

  1. Hmm to ciekawy pomysł ^^
    Ale pewnie i tak użyję tych layoutów, a potem sam sobie zrobię edytor (jak mi się będzie chciało) 😉

Skomentuj

