AGE: co dalej?

Ostatnio niewiele się zajmowałem AGE ze względu na lekki brak czasu, ale nie przestałem o nim myśleć 😉

W najbliższym czasie czeka na mnie do przemyślenia sposób używania GUI, które napisałem dla AGE. W aktualnym stanie używanie tego jest możliwe, ale stworzenie jakiegoś okienka z większą ilością kontrolek to lekki masochizm. Trzeba wymyślić coś żeby było to trochę łatwiejsze.

Jak na razie przychodzi mi do głowy tylko coś podobnego do mechanizmu eventów wykorzystywanego w Windowsie z procedurą okna. Jak wiadomo – dla dużej ilości kontrolek takie podejście też jest mało przejrzyste, ale zapewniam, że jest to zdecydowanie lepsze niż to co jest obecnie.

W tej chwili mam coś takiego jak to:

if( guiOkButton->clicked() ) { /* costam */ };

Ale tutaj będzie cała masa niepotrzebnych sprawdzeń czy przycisk nie został wciśnięty i tak dla każdego przycisku czy innej kontrolki ( np. guiTrackbar->changed() ), a taka metoda będzie tak samo czytelna jak wspomniane wyżej coś a’la windowsowa procedura okna.Jeszcze trzeba pomyśleć nad tym jak to zorganizować, żeby używanie tego nie było skrajnym masochizmem ^^

2 myśli nt. „AGE: co dalej?

  1. Ja myślę, że Windowsowa procedura okna jest dobrym rozwiązaniem jeśli ją trochę uprościć. Na pewno lepszym niż sprawdzanie w każdej klatce czy przycisk został wciśnięty

Skomentuj

