Przebudowa GUI

Postanowiłem odświeżyć nieco GUI w moim lib-enginie 😉 Wszystko przez różne koncepcje na wszystko co tam kodziłem. Zrobił się z tego niemały bałagan. Dodatkowo postanowiłem przy okazji zmienić jedno rozwiązanie dotyczące rysowania ponieważ w poprzednim pojawiało się mnóstwo artefaktów, z których najczęstszym było rysowanie kontrolek poza oknem.

Oczywiście oprócz samego narysowania GUI ważna jest także prędkość jego odrysowywania. Z tego też powodu nie zrobiłem przycinania obiektów okna znajdujących się poza jego obszarem, choć nie będą otrzymywać żadnych komunikatów to nadal będą rysowane.

Wcześniej napisałem sobie guiLayout która jest klasą bazową dla klas ustawiających kontrolki na oknie. Nie jestem jednak pewien czy będę dalej trzymał się tego podejścia. Prawdopodobnie stworzę jakiś edytor okien dzięki któremu będzie można sobie takie okno zaprojektować. To oczywiście pociągnie za sobą stworzenie jakiegoś pliku w którym zapisywane będą dane o oknach. Prawdopodobnie będzie to plik tekstowy, nad którego formatem zastanawiam się już od jakiegoś czasu.

Zanim jednak zrobię cokolwiek w kierunku ułatwiania tworzenia okien, muszę poprawić i wyczyścić aktualny kod, tak aby GUI działało prawidłowo i szybko 🙂

Skomentuj

