Window Manager i Control Loader

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Dzisiaj wziąłem się za pisanie i skończyłem prostego menadżera okien. Właściwie to jest on na prawdę bardzo prosty ponieważ potrafi jedynie rozpoznać do którego okna wysyłać komunikaty i przesuwać aktywne okna na wierzch. Napisanie czegoś takiego nie było specjalnie dużym wyzwaniem 😉

Napisałem także małe co nieco do wczytywania kontrolek z pliku. Właściwie to do tworzenia kontrolek na podstawie opisu w pliku. Format jest dziecinnie prosty, przykładowo chcąc stworzyć okienko z jednym przyciskiem trzeba napisać:

window NazwaOkna
{
	title: Tytuł Okna
	position: 100, 100
	size: 250, 200
}

button NazwaPrzycisku
{
	title: Tekst Przycisku
	position: 10, 10
	size: 100, 22
	parent: NazwaOkna
}

Można pokusić się o stwierdzenie, że obsługa jest intuicyjna 😉 Aktualnie ustawiać można jedynie te opcje, które są ogólne dla wszystkich kontrolek. Moim następnym krokiem będzie dodanie możliwości ustawienia wartości specyficznych dla konkretnych kontrolek takich jak na przykład definiowanie czy Check Box jest zaznaczony czy też nie.

12 myśli nt. „Window Manager i Control Loader

  1. Pingback: Nowości w AGE « Moriturius’s Devlog

  2. Witam ciekawy pomysł z tym wczytywaniem budowy kontrolki z pliku TXT choć bardziej praktyczne i bezpieczne było by XML ewentualnie można zastosować system mini skryptowy na zasadzie VM (wirtualnej maszyny), było to by bardziej „elastyczne” i prostsze w modyfikacji dodatkowo można napisać w takim skrypcie małe zarządzanie zmiennymi, nie mówie tu o czymś wielkim jak np. LUA … takie malutkie… znalazłem stary projekt silnika skryptowego zawiera podstawy systemu skryptowego :
    wskazniki, tablice elemetów, matematyke dodatkowo składnia jest podobna do C/CPP

    załącznik:
    http://redzik.boo.pl/x/src_script.rar

    pozdro Redzik (osd);

  3. @REDZIK: kłopot z XML jest taki, że jak się go odpali to nic nie widać od razu. We wszystko trzeba się wczytywać. Dodatkowo jeszcze parsowanie XML… Masakra. A nie miałem zamiaru dołączać bibliotek dodatkowych.

    Język skryptowy jest tutaj zupełnie zbędny. Plik TXT ma tylko definiować jak wygląda okno. Dodatkowo napisanie wczytywania tego było bajecznie proste. Modyfikacja i dodawanie nowych właściwości to też kwestia dosłownie kilku linijek nowego kodu.

  4. Ja tak mam od 7 lat pisząc parsera do prostego ładowania/czytania pliku txt użył bym Asemblera, kiedyś tego ni miałem ale wtedy nie zwracałem uwagi na wydajność, zabezpieczenia pamięci aplikacji.

    pozdro Redzik (osd)

Skomentuj

