Interpretacja komend z konsoli

Zastanawiam się teraz na tym jak zorganizować interpretację komend. Myślałem nad zastosowaniem wzorca projektowego „Łańcuch Odpowiedzialności”. Wtedy wystarczyłoby tylko pododawać odpowiednie CommandHandler’y do konsoli i to cała filozofia 🙂 Jak na razie jest to jedyny sensowny pomysł. Jeśli ktoś zna jakiś lepszy to proszę się pochwalić 😛

Oczywiście nowo dodawane komendy musiałyby dostać się na początek łańcucha, co umożliwiłoby nadpisywanie komend domyślnych, które wprowadzę AGE (o ile jakieś wprowadzę :P).

Reklamy

5 myśli nt. „Interpretacja komend z konsoli

  1. Myślałeś nad użyciem do tego jakiegoś języka skryptowego (np. Lua)? To pozwala łatwo stworzyć funkcjonalną i łatwą w rozbudowie konsolkę 🙂

  2. @Kurak: Lua tez mam zamiar dodac do AGE, ale nie myslalem nad uzywaniem go przy konsoli. Tak na prawde to juz napisalem co nieco do interpretacji polecen i wlasciwie dziala tak jak mialo 😉

    Teraz pozostalo mi tylko polaczyc to z AGE (bo pisalem to osobno) i napisac jakies podstawowe komendy.

  3. Ja proponuję tak: Konsola rozkłada wprowadzoną linijkę na polecenie (pierwszy łańcuch) i resztę (jako łańcuch albo wektor łańcuchów, jak wolisz). Różne moduły programu rejestrują w konsoli swoje polecenia i funkcje zwrotne do ich obsługi. Konsola po pobraniu polecenia sprawdza jego nazwę i wywołuje odpowiednią funkcję zwrotną podając jej resztę linijki.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s