Linux on board

Postanowiłem po raz kolejny zainstalować sobie linuxa. Oczywiście moją ulubioną dystrybucję: OpenSUSE. Postanowiłem napisać trochę kodu w Linuxie bo prawdę mówiąc robiłem tego na prawdę niewiele.

Sama instalacja przebiegła bezproblemowo (nie licząc błędu odczytu z CD bo był brudny 😉 ). Po instalacji na sam początek postanowiłem zainstalować sterowniki do bezprzewodowej karty sieciowej w moim Acerze Aspire 5610Z. Nauczony doświadczeniem, że sterowniki MadWiFi są ZŁE i nie działały poprzednio więc nawet nie sprawdzałem czy nowa wersja wspiera już moją kartę. Od razu ściągnąłem ndiswrappera (służącego do instalacji Windowsowych sterowników do kart WiFi na Linuxie) oraz same sterowniki do karty.

Miałem pewne niedogodności związane np. z brakiem g++, którego zapomniałem zainstalować ;), ale w końcu udało mi sie zainstalować ndiswrappera oraz wrzucić do niego sterowniki. Potem załadowanie go do modprobe’a i gotowe ^^

Brzmi prosto jednak wszystko to zajęło mi pół dnia – łącznie ze ściąganiem kiklku programów (m.in Eclipse) oraz ich konfiguracją.

Tyle zachodu tylko po to aby napisać „Hello World”… 😉

9 myśli nt. „Linux on board

  1. Ludzie tak mówią, że długa instalacja linuxa… A windę się wgrywa dłużej – w linuxie już jest często dużo aplikacji, sterowników, a windows – goły. I ten etap wgrywania programów i sterowników do windy trwa dłużej niż konfiguracja linuxa.

  2. Też zwracam na to zawsze uwagę ludziom. W końcu po zainstalowaniu linuxa na dysku jest wiele programów które wystarczą już do zwykłej pracy, a po zainstalowaniu Windowsa (który BTW instalował mi sie dłuzej nawet czasowo) ma się goły system.

  3. @Fiołek: ale nikt nie każe Tobie instalować rzeczy niepotrzebnych. Nie spotkałem jeszcze dystrybucji, w której nie można sobie wybrać jakie pakiety zainstalować ^^

  4. @b.YISK: Ja szukalem linuksa dla siebie jeszcze przed sukcesem ubuntu więc go nie testowalem. A potem juz mialem OpenSUSE i nie chcialo mi sie go sprawdzac. A wlasciwie chetnie zobaczylbym co w nim takiego magicznego ze wszyscy sie na niego tak rzucili ^^

Skomentuj

