Izometryczna zmora

Nie pisałem dość długo [pozdrowienia dla Xiona 😉 ] ponieważ ostatnio zamiast tworzyć AGE postanowiłem go użyć. Może nie do stworzenia gry, ale chciałem stworzyć kawałek kodu obsługujący renderowanie mapy izometrycznej. Niewiele w tym, może udziału ma samo AGE, ale jest dość pomocne i całkiem wygodne (nie chwaląc się rzecz jasna :P).

Teraz już przejdę do sedna tego posta – izometrii. Mapę w pamięci opisałem jako tablicę obiektów CTileList wielkości size_x * size_y. CTileList to lista grafik leżąca na aktualnej pozycji ( nazwa bardzo średnio trafiona – później zmienię 😉 ). Na samym dole jest zazwyczaj grafika podłoża (np. trawa, piasek, drewniana podłoga) natomiast na pozostałych w przyszłości będą wszelkie inne rzeczy jak roślinność, budynki czy co innego tam może jeszcze być.

Gdzie ta zmora?

Gdzie? Otóż w rysowaniu. W internecie jest dostępnych kilka artykułów na temat izometrii jednak żaden z tych, które znalazłem nie mówi o rysowaniu fragmentu mapy izometrycznej w sposób wydajny ładnie i przejrzysto. Dlatego od kilku dni w wolnych doświadczalnie pracuję nad różnymi sposobami rysowania tych rombów. Jak coś mądrego wymyślę to chętnie się podzielę 😉

Następny post – jak będę miał czas – napiszę o tych sposobach, które już odkryłem znalazłem albo zasłyszałem 😉

Skomentuj

