Drupal

Wreszcie mam trochę czasu wolnego. Tak to jest jak sie zbyt beztrosko podchodzi do Analizy matematycznej 😉 (pozdrawiam pana doktora od ćwiczeń ^^). Ale wróciłem i mam chwilę czasu, żeby coś naskrobać 🙂
Jako, że ostatnio dostałem zlecenie na stworzenie strony internetowej dla pewnej firmy, zacząłem sobie przypominać wszystko czego się w życiu dowiedziałem o tworzeniu stron internetowych 😉 Przy okazji postanowiłem ją postawić na jakimś ciekawym CMS-ie.

Całkiem niedawno ukończono pracę nad najnowszą wersją Drupal’a, który jest już w wersji 6.0. Już przy jego instalacji widać pierwsze różnice w stosunku do poprzednich wersji. Ogromnym plusem, IMO jest możliwość tłumaczenia strony na różne języki i późniejszy wybór języka za pomocą jednego kliknięcia. Pięknie.

Jest jednak jedna wada wynikająca wprost z zalet Drupal’a: trudność w nauce obsługi. Jest duży i tego się nie przeskoczy. Wiele rzeczy da się na szczęście wyklikać. Jest jednak coś czego wyklikać się nie da i trzeba jednak nad tym posiedzieć. Mówię oczywiście o tworzeniu własnych skinów. Nie chodzi mi oczywiście o stworzenie podstawowej struktury strony tak, żeby coś się wyświetlało i było ładne. Chodzi o dodanie ciekawych możliwości na stronie i wykorzystanie do tego ogromnego potencjału Drupal’a.

Na początku jest to dość trudne do ogarnięcia, ale z czasem daje sie poznać. Nieocenioną pomocą okazuje się strona domowa Drupal’a, na której można znaleźć wiele ciekawych rzeczy do wstawienia, lub po prostu zapytać jak coś zrobić. Ktoś powinien odpowiedzieć – przy okazji powiem, że ludzie pomagający za darmo zazwyczaj są zdecydowanie milsi od ludzi z obsługi technicznej, którzy dostają za to pieniądze.

Aktualnie jestem w trakcie nauki obsługi tegoż wspaniałego CMS-a, stąd nie ma co się spodziewać mojej aktywności w programowaniu AGE w najbliższym czasie 😉

Jedna myśl nt. „Drupal

Skomentuj

