Distortion Mesh

Pomyślałem, że fajnym pomysłem byłoby dodanie do AGE obiektu o wdzięcznej nazwie Distortion Mesh. Już po nazwie łatwo się domyślić do czego może służyć ten stwór ^^ Zresztą i tak większość wie co to jest nawet bez zbyt głębokiego zastanawiania się 🙂

 Tak czy inaczej – czyli, aby notka nie była za krótka – napiszę co to mniej więcej jest. Distortion Mesh można sobie przetłumaczyć na: „siatka zniekształcenia”. Na rysunku poglądowym obok widać przykładową siatkę wielkości 4×4. Cały trick teraz polega na tym, że jeśli przesuniemy jeden z punktów (zielone kropki ^^) to obrazek zostanie zniekształcony tak, aby część obrazka odpowiadająca temu punktowi nadal była pod nim. To tak jakby przykleić te punkty do gumowego obrazka i potem poruszając punkty rozciągać obrazek.

Jeśli chodzi o napisanie czegoś takiego – myślę, że najprostszy sposób będzie, jak zawsze, najlepszy. Zakładając, że chcemy mieć siatkę KxW (K – ilość kolumn; W – ilość wierszy). Wystarczy stworzyć tablicę K*W wierzchołków i początkowo rozłożyć je równomiernie na teksturze przypisując im odpowiednie koordynaty i pozycje. Później wystarczy już tylko przesuwać punkty i cieszyć się jak dziecko z otrzymanego efektu.

Myślę, że nie powinno to zająć specjalnie dużo czasu – o ile metoda, którą sobie wymyśliłem zadziała wystarczająco dobrze 🙂

No to idę kodzić.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s