Oswajanie wxWidgets

W związku z zainteresowaniem się systemem Linux odkryłem, że moje zdolności programowania okienek w Win32 są raczej zbędne 🙂 Potrafię co prawda zmusić do pracy Qt, ale ma on dziwną licencję której fajniej byłoby uniknąć 😉

Z powyższego rozumowania można wyciągnąć tylko jeden wniosek – czas zająć się wxWidgets. Kiedy rozpocząłem pisanie pierwszych programów od razu przypomniało mi się, dlaczego wolałem Qt… Po prostu jego dokumentacja jest wygodniejsza w użyciu i wszystkie informacje są w jednym miejscu. Jesli chodzi o dokumentację wxWidgets… lepiej pominąć tą kwesię zgrabnym milczeniem.

Ja oczywiście nie zamierzam tego robić. Dokumentacja pierwszych wersji była bardzo niewygodna w użyciu i wszystko opisane było raczej oszczędnymi słowami 🙂 O ile w Qt wystarczylo mi przeczytanie kilku krótkich tutoriali aby załapać ogólną zasadę działania i dalej radzić sobie juz z pomocą dokumentacji o tyle w wxWidgets było to bardzo trudne, a nawet ocierało się o niemożliwość.

Na szczęście tera – po kilku ładnych latach – kiedy wxWidgets doczekało się wersji 2.9 dokumentacja jest lepsza. Nie mówię oczywiscie, że dobra, ale już zdecydowanie lepsza. Największą trudność sprawia mi znajdowanie eventów generowanych przez poszczególne kontrolki.

Tak czy inaczej – programować w tym już się da i nawet zrobiłem Linuxową wersję mojego programu OGame Transporter 🙂  Po powrocie do domu zapewne będę dalej kombinował jak sobie uprościc życie – ale czy nie to robią wszyscy programiści? ^^

2 myśli nt. „Oswajanie wxWidgets

  1. @Malcolm: nie chodzi o sposób używania, tylko opisy funkcji – dla wersji 2.4 (jeśli dobrze pamiętam) te opisy były bardzo skromne 🙂

Skomentuj

