AGE pod Linuxa, vol. 2

Mimo iż sądziłem, że nie będę pisał wszystkiego od nowa – rzeczywistość chciała inaczej. Po obejrzeniu tego co miałem napisane stwierdziłem że strasznym bezsensem byłoby używanie tego kodu drugi raz skoro jest napisany jakby moja mama mówiła do mnie za młodu w Pascalu.

Straszliwy i wszechobecny bałagan nakłonił mnie do podzielenia wszystkiego na odpowiednie namespace typu: core, video, io, system… etc. Oczywiście wszystko to zamknięte jest w namespace-u age. Popełniłem także coś co tygryski lubią najbardziej – napisałem własne klasy do obsługi list i do obsługi łańcuchów znaków.

Aktualnie zakodzone i działające rzeczy to:

  • ageString
  • ageList<>
  • ageLog – to jest jeszcze ro rozbudowania
  • i/o klawiatury oraz myszy
  • ageTaskManager oraz ageTask – klasa bazowa dla tasków menu albo samej gry
  • ageVector – do obsługi wektorów
  • ageMatrix – do obsługi macierzy
  • ageRect – reprezentacja prostokąta + kilka funkcji takich jak Intersection czy Union
  • wyświetlanie linii, krzywych, prostokątów oraz zamalowanych prostokątów w różnych kolorach

Następną rzeczą do zrobienia jest wreszcie jakieś ładowanie tekstur, menedżer zasobów i jakaś klasa do wyświetlania obrazków na ekranie ^^. Warto byłoby także dodać jakąś obsługę wyświetlania tekstu.

Z takimi planami na przyszłość muszę jednak poczekać bo nadchodzi kolokwium z Analizy Matematycznej i Systemów Operacyjnych…

4 myśli nt. „AGE pod Linuxa, vol. 2

  1. O ile napiszę jego większą część i uznam że może być opublikowana szerszej publiczności ^^ Piszę go właściwie po to aby pouczyć się trochę programowania pod linuxem

    Zresztą wersja pod Linuxa może się nie kompilować pod Windowsem. Jak dotąd powinna ale nie sprawdzałem 😉

Skomentuj

