Wierszydła

Dzisiaj rozmawiałem ze swoją lubą za pośrednictwem internetu, jak to często czynię kiedy nie da się inaczej. W pewnym momencie, wpadła ona na pomysł napisania jakiegoś wierszyka o kodzie. Zapaliła się do tego i już po kilku sekundach podała mi gotowy wiersz o następującej treści:

Kod (by Lymha)

O wielki kompilatorze!
Jesteś niczym bezkresne morze.
Gubię się czasem wśród wysokich twych fal,
gdy kolejny error czerwieni się cał.
Szukam wtem zmory, co psuje me plany,
przecinek, średnik, zielone banany.
Komentarz niejasny, same ciemności,
Cóż to za funkcja, czemu tu gości?
Chaos pochłonął cały mój kod,
Nic już nie zmienię, wielki mój błąd,
Oglądam tańczące z nawiasami kolory,
main, swap i inne potwory.
I gdy szanse moje spadły do zera,
mina programisty – bohatera!
Odnalazłem źródło mych kłopotów,
powód jakże niskich lotów,
Kropka miast średnika,
I fałszywa gra muzyka!
bałaganu narobiłem, mówiąc wykrętnie,
lecz triumfalnie, skompilował bezbłędnie!

Można go znaleźć także pod adresem: http://lymha.deviantart.com/art/Kod-82931771

W trakcie dalszej rozmowy naszło mnie na napisanie czegoś na temat konfiguracji sieci w Linux-ie (nie chciałem być gorszy :P). Zajęło mi to nieco dłużej bo nie mam specjalnie lekkości pisania takich rzeczy, ale wyszło mi coś takiego:

Sieć (by Moriturius)

Pod Linux’em chciałem raz,
pooglądać stronek garść.
Zatem config czekał mnie,
co miał zająć minut dwie.

Rozpocząłem więc przygodę,
razem z man-em ruszam w drogę.
wireless-tools’y potrzebuję,
więc je sobie apt-get’uję.

Gdzieś na forum mi gadają,
że mad-wifi radę dają.
Ściągam i mam sprawdzić chęć,
nadal mi nie działa sieć!

Na ndiswrapper’a pora,
choć odradzają potwora.
Tenże jednak bardzo dobrze,
rządzi kartą sieci mądrze.

Tyle zachodu – tylko po co?
By oglądać baby nocą…

Jak widać różne pary zakochanych mają różne zboczenia, zwrotnice, if-y i switch-e. Jedni piszą do siebie o miłości, a inni, napełniając się wzajemnie natchnieniem, tworzą wiersze o kodzie bądź instalowaniu sterowników WiFi… Jakież to romantyczne, prawda? 🙂

Skomentuj

