Powiadomienie o poczcie GMail na Ubuntu

Po skonfigurowaniu obsługi klawiszy specjalnych, pobawiłem się nimi trochę i nawet nie wiem już jak udało mi się odkryć coś bardzo zaskakującego. Otóż na laptopie, którego mam już ponad rok jednym z przycisków specjalnych jest przycisk z narysowaną kopertą. Jak łatwo się domyślić w strefach urzędniczych zapewne służy do szybkiego wysyłania łapówek, a zwykłym użytkownikom wciska się, że można nim uruchomić klienta poczty. Nic w tym zaskakującego. Bardziej zaskakujące było to, że przez przypadek odkryłem że ten przycisk potrafi świecić! Właściwie to mrugać… Nieważne. Ważne jest to, że potrafi on zwracać na siebie uwagę.

Okazało się nawet, że w Ubuntu mogę sobie właczyć i wyłączyć tą lampkę za pomocą poleceń:

echo on > /proc/driver/acerhk/led
echo off > /proc/driver/acerhk/led

Od razu w mojej głowie zrodził się szatański plan! A gdyby tak ta ikonka powiadamiała mnie o tym, że mam nową pocztę? Okazało się to być prostsze niż sądziłem. Wystarczyło zainstalować program CheckGmail i odpowiednio go skonfigurować. Przez odpowiednio rozumiem po prostu wpisanie loginu i hasła tam gdzie są wymagane oraz dodanie wyżej podanych linijek włączających i wyłączających diodę odpowiednio po znalezieniu nowej poczty na koncie lub po odkryciu, że wszystkie wiadomości zostały już przeczytane.

Na koniec wystarczyło dodać hotkey w sposób opisany na końcu poprzedniego posta tak, aby otwierał przeglądarkę na stronie GMaila. Nie stanowiło to wielkiego problemu. Wystarczyło jako komendę ustawić: firefox http://www.gmail.com/ a jako klawisz do jej realizowania: XF86Mail.

Nic trudnego, a ile radości daje oglądanie migającej pomarańczowej koperty kiedy ktoś przyśle Ci maila 🙂

2 myśli nt. „Powiadomienie o poczcie GMail na Ubuntu

Skomentuj

