Linux do staruszka

Z kilku powodów mam zamiar uruchomić na moim pierwszym PC jaki miałem (AMD K6 166MHz, 64MB RAM) Linuxa z obsługą sieci.

Pierwszym problemem na jaki się natknąłem było oczywiście przywrócenie starca do życia. Wymiana wentylatorka i znalezienie jakiegoś 5GB dysku na szczęście przebiegły bez zakłóceń. Muszę jeszcze znaleźć jakiś kabel zasilający bo używanie kabla od pieca gitarowego to rozwiązanie krótkoterminowe 😉

Następną rzeczą jest wynalezienie linuxa najlepszego dla takiego dziadka. Tutaj pojawia się problem. System taki jak Ubuntu 8.04 Server byłby fajny ale… dziadek by tego nie uciągnął… Trzeba czegoś trochę mniejszego. Zacząłem się zastanawiać… W pewnym momencie chyba nieco przegiąłem bo rozważałem skonstruowanie własnego linuxa ( http://www.linuxfromscratch.org/index.html ) Na szczęście pomysł ten odszedł równie szybko jak wpadł mi do głowy.

Trafiłem w końcu na Tiny Linux, który zdaje się być odpowiedzią na moje wołania. Czy jest tak w rzeczywistości? Dowiemy się tego w następnym odcinku 😉

2 myśli nt. „Linux do staruszka

  1. Ja kiedyś na starym kompie postawiłem Fedora Core. Innym razem postawiłem Debian. Wszystko jest kwestią znalezienia dystrybucji z takim instalatorem, który ruszy na tej maszynie, bo może działać w trybie tekstowym. Dalej to już tylko wybrać pakiety bez X-ów, za to z MC i innymi konsolowymi narzędziami i gotowe.

Skomentuj

