Garstka nowości

Odnośnie egzaminów, jeśli kogoś interesuje mój los – niestety nie udało mi się zaliczyć analizy. Udało mi się natomiast zdać egzamin z Algorytmów no i czekam jeszcze na egzamin z Matematyki Dyskretnej.

No to tyle o rzeczach mało fajnych.

Ostatnimi czasy więcej siedzę na Windowsie (pogrywam w UO 😉 ) więc postanowiłem wreszcie skompilować AGE pod Windą. Na początek ściągnąłem SDl, SDL_mixer i SDL_image. Przy kompilacji poinformowany zostałem, że grakuje jeszcze Freetype2 i pthread. Zainstalowałem więc i te biblioteki.

Wreszcie projekt się skompilował i wywalił kilka błędów „unresolved external” – zapomniałem załączyć liby 😉 Kiedy już ostatecznie wszystko się zlinkowało i na moim dysku powstał plik EXE gotowy do uruchomienia, po prostu go uruchomilem…

Chwilka oczekiwania, ładowanie zasobów, ustawianie okna, bla bla i… błąd. Włączył mi się OllyDbg, który jest moim domyślnym debuggerem w systemie. Zastanowiłem się chwile o co chodzi. I odkryłem – nie skopiowałem zasobów do odpowiedniego folderu 😉 Poczyniłem to teraz i po uruchomieniu znów wyskoczył błąd.

Zakomentowałem więc wszystko tak, zebym miał tylko puste czarne okno. Uruchomiło się wreszcie. Później odkomentowałem obsługę klawiatury (ESC 😉 ) no i znów się wywalił. Zatem to nie problem zasobów. Nie wierzyłem ten, że to problem z klawiaturą bo tam po prostu nie ma co nie działać 😉

Postanowiłem wreszcie spojrzeć do tego co pokazał OllyDbg… Chwilka oglądania stosu i od razu widać o co chodzi – moduł pthread się wywala.

Jest to chyba jakiś wewnętrzny błąd pthread na Win32 bo w Linuxie nie miałem z tym problemów. Najciekawszym jest to, że czasem się uruchamiał dobrze a czasem wywalał błąd. Tak więc zakomentowałem Timer, który korzystał z wątków i teraz wszystko już działa bez problemów.

Wniosek z tego taki, że niestety ageThread będę musiał w Windowsie napisać osobno. Ech… a tak dobrze korzystało mi się z gotowych bibliotek 😉

4 myśli nt. „Garstka nowości

  1. No jak mi dr ćwiczeniowiec od Analizy wpisywał 2 to popatrzył na moje oceny i stwierdził, że szkoda byłoby takiego studenta więc najpierw upewnił się, że mogę dostać warunek 😉
    To mnie troche pocieszyło ^^

  2. Ja zaliczyłem egzam z analizy na 3 ;] tylko 3 osoby zdaly, ja i jeszcze 2, ale nie z mojej grupy 😛 i teraz czekam tylko na egzam poniedzialkowy z algebry i mam nadzieje byc na czysto na drugim roku 🙂

  3. @krajew4: noo to gratuluje ^^ Ja niestety nie mam już szans wyjść „na czysto” 😉 Ale mam nadzieję znaleźć się na drugim roku 😛

Skomentuj

