Code::Blocks Tools

Jak każdy wie (przynajmniej niektórzy 😉 ) w Code::Blocks istnieje menu Tools. Do tej pory nie korzystałem z tego zbynio bo nie przychodziło mi do głowy cóż mogę tam wrzucić. Dzisiaj wpadłem na pomysł jak można wykorzystać ten feature (tak – wiem, że tego wyrazu nie lubią niektórzy z Warsztatu).

Otóż jak trzeba coś robić często i na dodatek pożera to więcej czasu niz powinno to zaczyna to być wkurzające. Taka jest również moja (w tym wypadku niezbyt smutna) historia. Chodzi o przejście do folderu projektu. W moim przypadku chciałem pozmieniać conieco w plikach graficznych itp. i za każdym razem musiałem wchodzić w kilka podfolderów dysku. Dziś postanowiłem powiedzieć takiej pracy stanowcze „NIE!” i sprawdzić czy da się wykorzystać te narzędzia Code::Blocks aby robiły to za mnie. Okazało się, że tak!

Na początku kliknąłem „Tools->Configure Tools”. W okienku nie było zbyt wielkiego wyboru: „Add”. W nowowyskoczonym, że tak to ujmę, okienku pojawiło się kilka pól tekstowych i lista zmiennych jakich można użyć. Fajnie – nie trzeba tego szukać w internecie albo helpie. Wpisałem nazwę dla tego „nadrzędzia”, następnie w polu Executable wpisałem explorer, a jako parametr: ${PROJECT_DIR}. Na końcu wystarczyło wybrać sposób uruchamiania i kliknąć OK.

Werble, klik, chwila niepewności, napięcie rośnie, udało się! Moim oczom ukazał się folder z projektem. Pozostaje pytanie – dlaczego nie wpadłem na to wcześniej?

2 myśli nt. „Code::Blocks Tools

  1. A nie lepiej jest mieć w tle odpalonego Total commandera z ilością zakładek jaka jest potrzebna (oraz z opcją „blokada z możliwością przechodzenia”) ?
    Swoją drogą ciekawa informacja na temat C::B.

  2. @zenedith: Pewnie i lepiej, ale ja jakos nie moge sie przekonac do Total Commandera. Robilem kilka podejsc do niego samego i kilku klonow ale nic z tego ^^

Skomentuj

