Python on board

Ostatnio postanowiłem nauczyć się jakiegoś ciekawego języka skryptowego. Początkowo mój wybór padł na Perl’a… Po krótkim zapoznaniu się z nim i napisaniu małej aplikacji sieciowej postanowiłem go już nigdy więcej nie dotykać 😉

Następny na liście jest Python. Jak dotąd okazuje się być całkiem prosty do zrozumienia i opanowania. Na sam początek napisałem krótki programik sieciowy, później zechciałem sprawdzić jak Python radzi sobie z GUI. Jak się okazało, napisanie prostego programu okienkowego jest bardzo proste. Początkowo trzeba mi było wybrać jakąś bibliotekę do tworzenia GUI. Jako, że z wxWidgets się znamy wybrałem dla Pythona moduł wxPython. Okazało się, że gdyby nie pewne różnice składniowe możnaby było wkleić tutaj kod z C++ wykorzystujący wxWidgets i pewnie też by działało 😉

Wybierając wxPythona miałem nadzieję jeszcze na to, że będę mógł uruchomić mój skrypt pod Windowsem, ale nie wymagałem by działało to „z urzędu”. Trudno opisać moje zadowolenie w chwili gdy po instalacji w Windowsie Pythona i wxPythona oraz podwójnym kliknięciu na pliku skryptu moim oczom ukazało się dokładnie takie samo okienko jak pod Linuxem! Tak po prostu. Żadnej konfiguracji. Nawet nie musiałem restartować systemu. Piękne uczucie 😉

Skomentuj

