Titoe zakończone

Titoe – mój projekt zaliczeniowy z przedmiotu Java został zakończony. No… jego główna część. W tej chwili program ma się świetnie i pozwala na grę do 10 osób na nieskończonej planszy. Zasady są identyczne jak w klasycznym kółko i krzyżyk na 5. Prawdę mówiąc nie jestem wcale pewien czy brak ograniczenia graczy jest dobry czy nie, jednak w projektach zaliczeniowych nie jest to najważniejsze, prawda? 😉

Cieszę się, że udało mi się zaimplementować taki sposób gry aby podczas rozgrywki sieciowej na kilku graczy możliwa była gra więcej niz jednej osoby z jednego komputera. Dzięki temu można mając dwa komputery i dwa klienty grać w 3 i więcej osób. Niestety na chwilę obecną gra nie posiada sztucznej inteligencji. Jednak dzięki temu złemu i niedobremu fanatyzmowi obiektowemu, o który ktoś mnie posądzał dodanie obsługi graczy komputerowych jest bardzo proste. Mimo tego zapewne taka opcja się nie pojawi – a przynajmniej nie wcześnie. W najbliższym czasie czeka mnie dużo ciekawych rzeczy do zrobienia (w tym kilka egzaminów, kolokwiów i jakiś ślub brata), a wszystko w ciągu jednego tygodnia 🙂

Wracając jednak do projektu zaliczeniowego z Javy to na chwilę obecną wygląda on tak:

Kółko i krzyżyk na nieskończonej planszy i na wielu graczy.

Kółko i krzyżyk na nieskończonej planszy i na wielu graczy.

Jeśli chodzi o sterowanie programem to wymaga ono jeszcze trochę dopracowania. Niektóre opcje można wyrzucić, kilka możnaby dodać jednak są to już tylko kosmetyczne zmiany, które (znając życie) będą czekały na swoją kolej przez resztę czasu trwania wszechświata 😉

Całkowity czas jaki poświęciłem na ten projekt zaczynając od pierwszego kliknięcia w Netbeansie do efektu alfa-końcowego wynosi około 3-4 dni kodzenia (wliczając spanie 😉 ).  Mam nadzieję, że się pzyjmie i dostanę jakąś pozytywną ocenę…

Reklamy

2 myśli nt. „Titoe zakończone

  1. Pomyślałem, że może załączę swój (i dwóch kolegów) projekt zaliczeniowy z Programowania Obiektowego (sprzed roku), również pisany w Javie. W zasadzie dopiero podczas pisania uczyliśmy się podstaw Javy (nasz pierwszy program) więc pełno jest drobnych bugów, niedoróbek, niedopracowań programistycznych i innych drobiazgów ale efekt wyszedł chyba ok. Niestety niezbyt grywalna na Linuksie ze względu na tragiczną wydajność renderowania – od czasu zaliczenia projektu nie było już chęci, żeby to poprawić 😉

    http://files.getdropbox.com/u/407948/sman.7z

  2. Myślę, że tę gierkę można spokojnie napisać w taki sposób aby chodziła bezproblemowo pod linuxem. Nie zawiera ona aż tyle grafiki, a prawdopodobnie logika gry też nie należy do najbardziej złozonych 😉

    Ale jeśli to projekt zaliczeniowy to ok – to zrozumiałe 😛

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s