Golden T Game Engine

Postanowiłem wczoraj przetestować jeszcze jeden nieźle zapowiadający się silnik: Golden T Game Engine. Właściwie był to jedyny, który znalazłem (oprócz JGame) oferujący możliwość używania OpenGL jako backendu do renderowania.

Początkowo tutorial dostępny na stronie GTGE był dla mnie „nieprzyjazny” ponieważ ja tylko chciałem zobaczyć trochę kodu i pokombinować. Później jednak zmusiłem się aby go przeczytać i muszę przyznać, że jest to najlepszy tutorial wprowadzający do używania biblioteki jaki w życiu widziałem. Przyczyną tego stanu rzeczy jest niewielka ilość kodu obudowana w dość obszerną dawkę wiedzy na temat wewnętrznego działania konkrentych części silnika. Dzięki temu po przeczytaniu tutoriala znacznie łatwiej połapać się w dokumentacji.

Sama dokumentacja również zawiera przykłady użycia różnych klas. Dzięki temu nie trzeba czytać więcej tutoriali. Na dowód tego napisałem dziś (po raz kolejny) swoją wersję ponga o wiele mówiącej nazwie Jong. Niektórzy z was na pewno znają już to „boisko” 😉 Wykorzystałem trochę starej grafiki, ale stworzyłem nowe paletki oraz piłkę.

Podczas pisania nauczyłem się wielu rzeczy o tym silniku i muszę przyznać, że jest to najlepsze z badanych przeze mnie ostatnio wyjść. Najciekawsze jest to, że do rysowania można używać klasy java.awt.Graphics2D! Było to dla mnie miłe zaskoczenie po tym co widziałem w JGame…

Dodatkowo w silniku dostępne są klasy do obsługi różnego rodzaju obiektów tła. Domyślnie mamy dostępne klasy jak ColorBackground, ImageBackground, a nawet takie jak TileBackground, IsometricBackground oraz ParallaxBackground! A jest to tylko część silnika. Na prawdę zachęcam do obejrzenia i przetestowania tej biblioteki gdyż tworzenie gier z jej pomocą to prawdziwa przyjemność 🙂

Mała uwaga: Aby używać OpenGL należy ściągnąć ze strony jeszcze GTGE Add Ons. Można je znaleźć na TEJ stronie razem z kilkoma innymi dodatkami takimi jak system GUI dla GTGE.

Na koniec dam wreszcie link do tego Jonga. Nie jest to produkcja na miarę Obliviona czy nawet Mario Bros…. Tak czy inaczej… chodziło bardziej o przetestowanie niż zrobienie czegoś wartościowego 🙂 Grę można ściągnąć tu:

http://www.mediafire.com/?sharekey=cb92a7ab0b4a9246cb36451a58fbe7c44b232d45b6124d0e

U siebie sprawdziłem działanie na Ubuntu Linux 9.04 oraz Windows XP. Ta wersja jest „domyślną” i nie wykorzystuje OpenGL jednak radzi sobie świetnie w obu systemach.

Reklamy

2 myśli nt. „Golden T Game Engine

  1. Wielkie dzięki za notki o engine’ach javowych. Ostatnio właśnie miałem zamiar szukać engine’a 2d cross-platformowego i te notki są super przydatne. Dzięki!
    Podobno są jeszcze jakieś w miarę sensowe enginy 2d w Pythonie. A Python wcale nie jest taki obrzydliwy.

    Pozdrawiam

  2. Ja doświadczałem tylko Pythona z SDLem i jest to całkiem przyjemna rzecz 🙂
    Jeśli jednak miałbym coś polecać to byłaby to Java bo ma świetne środowiska programowania (Eclipse i Netbeans). Prawda jest taka, że w Pythonie przy większym projekcie można zgubić się w klasach, a o ile mi wiadomo nie ma dla niego takiego fajnego IDE jak dla Javy.

    Dodatkowo – jeśli wierzyć testom – python jest podobno o wiele wolniejszy niz Java.

    Jeśli chodzi o „obrzydliwość” to ja początkowo też tak myślałem, a później zacząłem się nim nawet zachwycać co da się zobaczyć w moich notkach o tymże: https://moriturius.wordpress.com/category/programowanie/python/

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s