Slick

W jednym z poprzednich postów napisałem, że Slick udostępnia biblioteki natywne tylko dla Windowsa. Otóż dzisiaj przyjrzałem się temu dokładniej i okazało się, że po prostu Windowsowe nativy są w głównym katalogu natomiast pozostałe są popakowane w archiwa JAR i wrzucone do katalogu lib. Wcześniej ich po prostu nie zauważyłem.

W związku z poczynionym odkryciem uruchomiłem netbeansa na nowo zainstalowanym OpenSUSE i rozpocząłem poszukiwanie tutoriali w internecie. Tutaj niestety nie jest tak fajnie jak w GTGE. Dostępne są głównie przykładowe kody źródłowe. Udało mi się jednak znaleźć jeden tutorial ( http://thejavablog.wordpress.com/2008/06/08/using-slick-2d-to-write-a-game/ ), który pozwala załapać jak to mniejwięcej wygląda.

Prawdę mówiąc sam szkielet jest prawie taki sam jak to było w przypadku GTGE. Mamy metody init, update, render, których znaczenia i funkcji raczej nie trzeba tłumaczyć 😉

Slick jest pierwszym silnikiem 2D w Javie, w którym odkryłem możliwość dowolnego obracania obrazków. Dodatkowo przeglądając API zauważyłem, że posiada różne algorytmy wyszukiwania trasy, silnik cząsteczkowy (wraz z edytorem) oraz wsparcie dla tile-map rysowanych w programie Tiled.

Myślę że spędzę na tym silniku kilka ładnych godzin ponieważ zamierzam wziąć udział w tegorocznym WSOC! To chyba będzie pierwsza praca na WSOC napisana w Javie 😉

Reklamy

2 myśli nt. „Slick

  1. „utaj niestety nie jest tak fajnie jak w GTGE. Dostępne są głównie przykładowe kody źródłowe.”

    Szukałeś dokładnie? Na głównej stronie projektu Slick jest link do Slick Wiki:
    http://slick.cokeandcode.com/wiki/doku.php, na którym znajduje się wiele opracowań i tutoriali. Bardzo dobre wsparcie jest również na forum.

    Polecam Slicka, jest stosunkowo prosty do opanowania i można za jego pomocą zrobić wiele ciekawych rzeczy :).

  2. @doom77: Hmm, nie pamiętam już na jakiej podstawie tak twierdziłem. Widocznie nie poszukałem dokladnie.

    Początkowo SLICK zrobił na mnie średnie wrażenie, ale ostatnio pobawiłem się nim trochę i nie zamieniłbym go już na nic innego 😉 (do 2D)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s