Shard UO – Vestri Fatum

Ostatnio popadłem trochę w lenistwo i postanowiłem pobawić się grając w nieśmiertelną Ultimę Online. Jak zawsze, stanąłem przed wyborem – który serwer UO wybrać.

Nie chciało mi się składać podania na DM. Poza tym tam skille i staty lecą całymi latami, a ja chciąłem się po prostu pobawić. Trafiłem więc na Clair’s Lair niestety – serwer miał DOWN z nieznanych przyczyn. Poszedlem wiec na shard o podobnej nazwie Clair’s Lair: Resurrection. Z tego co zdazylem sie dowiedziec – kilku ludzi z CL sie obrazilo i zalozylo nowy lepszy serwer. Pogralem tam kilka dni i odechcialo mi sie bo nie dawalo sie zyc. Wszedzie biegali redzi i bili wszystko co popadnie. Na dodatek GMi podejmowali raczej nietrafione i nieprzemyslane decyzje.

Np. miedzy Britt i Minoc jest osada. Obowiązywał tam zakaz PvP. Niestety jako, że gracze nadużywali tego (chowali się w osadzie jak w schronie) – zniesiono zakaz PvP i od tego czasu GMi postanowili znieść owy zakaz… To spowodowało, że przestałem w ogóle zachodzić do tej osady… A wystarczyło jedynie dodać podpunkt, że nie jeśli ktoś ewidentnie nadużywa osłony to wówczas można go zaatakować – i tyle.

Podobnych decyzji było więcej. Na dodatek kiedy zechciałem pogórniczyć trochę potrzebowałem juczniaka. Zauważyłem, że trzyma się o 2 pola za mną. Na szczeście dało się go z tej odległości przeglądać. Problem był w tym, że kopalnie są wąskie i często się juczniak gdzieś klinował (nie mówiąc już o tym, że po prostu zostawał w tyle na prostej…). Po napisaniu propozyjcji na forum musiałem zetrzeć się z wielkim problemem, bo „to niepotrzebne”… Nie rozumiem w czym był problem… Jeśli na to zwróciłem uwagę to znaczy chyba, że to jednak denerwujące. Ale tak gracze jak i ekipanci zupełnie mnie olali i na dodatek poobrażali nie podając przy tym ani jednego powodu, dla którego nie chcą aby to zrobić. To przechyliło szalę w stronę porzucenia shardu dzieci i poszukania czegoś innego… (Oczywiście opisałem wszystko na forum CL:R, ale topic został usunięty i dostałem PM od admina, żebym nie jęczał i jak mi się nie podoba to do widzenia – tak też zrobiłem)

Nareszcie w Domu – VF

Dalsze poszukiwania (ominąłem, rzecz jasna, MW i DM i wszystkie inne serwery które wymagały pisania bezsensownych historyjek) sprowadziły mnie na stronę domową shardu Vestri Fatum. Do założenia konta wówczas potrzebny był IRC (teraz można skorzystać z formularza na stronie). Skontaktowałem się z jednym z GMów i okazało się, że był bardzo przyjaźnie nastawiony (co nie zdarzało się często w przypadku CL:R czy DMa). Założenie konta wymagało jedynie podania kilku podstawowych informacji niezbędnych do zaołożenia konta. Trwało to może 5 minut. Polecam ten sposób rejestracji bo jest szybszy. Dane z formularza na stronie są wkładane w kolejkę i muszą czekać natomiast przez IRC mamy bezpośredni kontakt z zakładającym.

Gra tutaj wygląda o niebo lepiej. Jeśli ktoś wykryje jakiś błąd czy nieprawidłowość to wystarczy, że napisze o tym na forum i wówczas ludzie napiszą co o tym sądzą w sposób raczej konkretny (podają przyczyny swoich za/przeciw). GMi mają oczywiście ostatnie słowo 🙂

Po kilku tygodniach gry dostałem propozycję przyłączenia się do grona skrypterów i dzięki temu pomagam w rozwoju serwera i widzę, że ekipa wkłada w to wiele wolnego czasu. Wciąż pracujemy nad ciekawymi nowościami poprawiając w międzyczasie różne błędy i niedopatrzenia.

Dlatego, jeśli ktoś szuka dobrego darmowego i przyjemnego shardu do gry w Ultimę Online to Vestri Fatum jest najlepszym rozwiązaniem.

16 myśli nt. „Shard UO – Vestri Fatum

  1. VF to bardzo kiepski shard.. Prowadzi go osoba która wcześniej „pomagała” przy DM czy MW, KRADNĄC ich skrypty. Każdy gracz z tych serwerów bardzo szybko zauważy IDENTYCZNE menusy, napisy, działanie większości skryptów…

    Co do CL:R widocznie jesteś kolejnym muminkowym graczem który potrzebuje stref nonpvp żeby móc grać. CL to serwer typowo dla „hardkorowych” graczy gdzie w każdej chwili redzi mogą wjechać do miasta i zrobić małą rzeź.. Ogólnie najlepszy polski serwer jaki istniał. Zarówno pod szybkością i częstotliwością wprowadzania nowych dodatków jak i liczby online (130-160 w ciągu tygodnia)..

    • Pisałem o shardzie CL:R, który opiera się na skryptach CL i to widzę nie przeszkadza w ocenie tego serwera. Dlatego też nie widzę powodu aby jęczeć, że VF opiera się na oskrypcie DM – i to bardzo bardzo starym oskrypcie, który w dużej mierze został zmieniony i poprawiony bo skrypterzy z DMa nie potrafili napisać skryptów w sposób zgodny ze sztuką programistyczną.

      Twoj komentarz nie uzasadnił więc Twojej opinii o VF.

      Jesli chodzi o online – faktycznie na CL jest o wiele większe, ale za to uprzejmość i poziom konwersacji z różnymi graczami jest tam o wiele wiele niższy. Na poparcie tej tezy podam mój temat z forum CL:R o którym już wspomniałem. Dotyczył juczniaków: http://uor.webd.pl/viewtopic.php?f=7&t=859

      Na forum Vestri Fatum – jakkolwiek by nie szukać – konwersacji na tak niskim poziomie intelektualnym nie ma.

  2. CL:R jest kontynuacja CL wiec podstawowe skrypty sa te same i sprawdzone. Ale wprowadzono tez duzo nowych innowacyjnych rzeczy. Natomiast jeden ze skrypterow VF ukradl (mam nadzieje ze odrozniasz pojecia kontynuacja od kradziezy) bo inaczej tego nazwac nie mozna skrypty z innych serwerow udajac inna osoba ktora miala im pomoc w rozwoju DM. Nie wyssalem tego z palca, wystarczy popytac starszych graczy tamtych shardow.

    Poziom moze i jest nizszy ale osoby ktore lamia regulamin sa karane surowo. Nie wymaga sie od nikogo zwrotow w stylu „witaj mosci wedrowcze!” itd bo nikt nikogo nie zmusza na sile.

    A co do Twojego tematu calkowicie sie zgadzam z odpowiedzami. Po pierwsze nie zostales zjechany przez ekipe tylko moderatora ktory jest tylko jednym z graczy z 6-7 letnim stazem na CL? Nie dziw sie ze takie propozycje sa irytujace.

    Juczniaki jesli odbiegnie sie dalej, teleportuja sie za Toba wiec nigdy ich nie zgubisz. To ze zostaja 2 hexy dalej jest po to zebys nie zablokowal bo nagle Twoja lama stanie za Toba i kaplica… Nie wiem czy wiesz ale istnieje komenda „podejdz” i wtedy Twoje zwierze podejdzie blizej Ciebie.

    Ale nikt nie bedzie za Toba plakal, bo na CLR jest dostatek graczy ktorzy takich problemow nie maja, a jak wiadomo wsrod wiekszej ilosci osob zawsze znajdzie sie jakas „maruda” ;]

    • Na VF też nikt nikogo nie zjeżdża za to że nie mówi ‚witaj mości wędrowcze’. Jaila dostają tylko osoby, które wyzywają innych graczy lub rzucają emotami czy lolami.

      Jeśli chodzi o to że CL:R jest kontynuacją to dość ciekawe bo jak Dream Masters stało się Dziedzictwem Mistrzów to Dream Masters już nie było, a tutaj mamy CL oraz CL:R – które na dodatek (co widać czasem na forum) rywalizują ze sobą o graczy i cieszą się niepowodzeniem tego drugiego. Nie jestem przekonany czy taką sytuację można nazwać kontynuacją.

      Co do pobrania skryptów z DM – nie wiem i nie obchodzi mnie to. W tej chwili mają one z DM tyle wspólnego co koszatniczka z kosiarką do trawy. Wiele rzeczy zostało całkowicie przebudowanych.

      To że juczniaki się teleportują wiem, jednak dużo prostsze byłoby po prostu przyspieszenie konia tak aby szedł/biegł za mną, a nie zostawał z tyłu.

      W ogóle całe podejście do oskryptu na tym serwerze jest „od dupy strony”. Nie wiem czy jest to spowodowane dziwnymi priorytetami czy też po prostu brakiem umiejętności, ale uważam, że przyspieszenie konia i dodanie komendy „idz/idzcie do” załatwiłoby problem.

      Twoje wytłumaczenie swojego stanowiska jest zupełnie takie samo jak wszystkich na tamtym forum i przez to tylko potwierdziłeś moje narzekania, za co powinienem Ci podziękować. Nie mogę jednak zrozumieć dlaczego wszyscy tak bardzo się stawiają i nie podają żadnego konkretnego argumentu przeciw moim.

      Przypomina mi to trochę obrady sejmu…

  3. @sunfirex: nie badz smieszny. Gram w UO grubo ponad 7 lat i zaczynalem od pierwszych edycji CL i DM (w miedzyczasie gralem ponad rok na OSI) takze na serwerach fun grasz moze ty…

    CL:R jest kontynuacja bo gdy stare CL zostalo zamkniete na rzecz nowej mapy i nowego pola ktory okazal sie gowniany, wiekszosc graczy chciala powrotu na stare smieci. Czesc ekipy postanowila odejsc i zrobic wlasne CL ktore jak widac jest popularniejsze, i ma tylu graczy o ktorych wiekszosc polskich serwerow moze pomarzyc. Serwer Clair’s Lair nie ma nic wspolnego z tym co kiedys. Maja raptem ten sam kanal irc, i stara strone www. Reszta ulega calkowiciej zmianie co zabilo ten serwer.

    A co do Twojej propozycji. Zostales zjechany przez innych graczy bo dajesz propozycje ktora jest tak naprawde zbedna i nie wymaga poprawek. Przez tyle lat nikomu to nie przeszkadzalo takze nie dziw sie ze chcesz naprawic cos co dziala dobrze (wg. mnie tez jest ok, jakos swoim secondem nie mialem nigdy problemow z juczniakami). No ale powodzenia na VF gdzie laczny online rowna sie jednej gildii na CL:R!

    • „. Zostales zjechany przez innych graczy bo dajesz propozycje ktora […] nie wymaga poprawek”

      Też uważam, że moja propozycja nie wymaga poprawek i powinna zostać przyjęta bez gadania 😉

      @abdff: ale napisz mi dokładnie DLACZEGO nie chcesz aby to zostało poprawione. Chyba nie dlatego, że Ty nigdy nie miałeś problemów z secondem? Może dlatego, że to by całkowicie udupiło serwer? Wszyscy gracze by zginęli i generalnie apokalipsa.

      Proponowana przeze mnie poprawka była w 100% nieszkodliwa a ulepszyłaby trochę serwer – bo teleportujące się konie to fajny bajer ale… noo… dziwny… Chciałbym, zeby mój pies sie teleportował jak wychodzę z nim na spacer – to by mi zaoszczędziło masę czasu…

  4. Okej – 7 lat. To calkiem sporo, moglbys mi powiedziec dokladnie gdzie zaczynales gre 7 lat temu? O ile sie nie myle 7 lat temu jedynie DZ stal. Zaczynalo CL. Prosilbym wiec o podanie jakichs nickow z tamtego czasu. Fajnie bedzie mi to slyszec. Gdzie dokladnie grales na OSI, na ktorym z shardow? Kogo znasz z OSI aby mogl to potwierdzic? Bo ja sam rowniez tam gralem, z checia poslucham co masz do powiedzenia na ten temat.

    Co do ‚kradziezy’ skryptow DM. Skad w ogole masz takie informacje? Z checia poslucham czego (nie) wiesz o calej sytuacji.

    • Musi was tam mocno męczyć jeśli tak bardzo mnie wzywacie 😉
      Ja nie mogę niestety – nie mam czasu na zrobienie wszystkiego co mam do zrobienia i tak więc nie mogę jeszcze brać na siebie kolejnego obowiązku.

  5. witam, jestem obecnym administratorem Clair’s Lair : Resurrection, który nota bene jest teraz jedyną wersją CLki – dwa skłócone shardy połączyły się i mamy zamiar zawojować!

    Tym razem otwieramy się na świat (język angielski) i zdecydowaliśmy się na totalny wipe danych – każdy z równymi szansami, zaczyna od zera. Startujemy już 11 listopada o godzinie 11.

    Strona shardu: uo-cl.com/pl

Skomentuj

