Gentoo, Google Chrome i YouTube

Jako, że bardzo lubię Google Chrome od czasu kiedy zostało wypuszczone na Windowsie, bardzo ubolewałem, że nie ma odpowiednika na Linuxa.

Ostatnio jednak ukazała się wczesna wersja działająca w systemie Linux. Dopóki korzystałem z Ubuntu wszystko było dobrze ponieważ developerzy dali paczę DEB. Teraz zachciało mi się posiadać możliwość uruchomienia Chrome’a w systemie Gentoo.

Z pomocą przyszli niezawodni internauci, którzy mieli podobne zachcianki. Jeden z nich opisał proces instalacji przeglądarki z paczki DEB w systemie Gentoo na swoim blogu: http://blog.andreaolivato.net/open-source/google-chrome-natively-running-on-gentoo-linux.html.

A Flash?

No właśnie. Tutaj pojawiły się problemy.  W katalogu /usr/lib/nsbrowser/plugins znalazłem plugin którego potrzebowałem: libflashplayer.so. Jeśli go tam nie ma to pewnie trzeba go zainstalować poleceniem:

emerge www-plugns/adobe-flash

Jak już go tam mamy to flash będzie działał w przeglądarce Epiphany. To już nieźle ;). Kombinowałem z linkami do tego pliku w różnych miejscach aby chrome widział plugin jednak nic nie przynosiło efektu. W końcu wykorzystałem ostatnie drewno ratunku i postanowiłem udawać, że mam Firefoxa i tam zainstalować wtyczkę:

mkdir ~/.mozilla
ln -s /usr/lib/nsbrowser/plugins ~/.mozilla/plugins

W ten sposób utworzyłem katalog .mozilla w moim katalogu domowym (tam firefox trzyma swoje śmieci), a później w tym katalogu stworzyłem link do katalogu zawierającego wtyczki Epiphany. Link ten z punktu widzenia programów jest widziany jako zwykły katalog i nawet nie podejrzewają jak bardzo je oszukujemy 🙂

Tak czy inaczej teraz Google Chrome po uruchomieniu obsługuje już flasha.

Życzę miłego oglądania jutuba 😉

4 myśli nt. „Gentoo, Google Chrome i YouTube

    • Hmm. I have to try this, but I have managed to run this chrome even with flash support by creating link to libflashplayer.so in ~/.mozilla/plugins 🙂

Skomentuj

