Rozwiązane: Problem z restartem i wyłączaniem Gentoo

Ostatni przez podejrzanie długi czas nie pojawiły się w moim pięknym linuksie żadne problemy. Czasem jakieś drobne niedogodności po aktualizacji danego pakietu, ale nie było to nic specjalnie wyzywającego, ani tym bardziej pilnego.

Ostatnio jednak po aktualizacji „zepsuło” się wyłączanie systemu. Efekt był taki, że kiedy chciałem uruchomić ponownie, bądź wyłączyć komputer system wyłączał się w miarę normalnie, aż do pokazania komunikatu:

INIT: No more processes left in this runlevel.

Ten komunikat pojawia się zawsze i to nie jest problem. Problemem było to, że nie działo się nic później – normalnie powinno nastąpić uruchomienie ponowne/wyłączenie komputera. Jedyne co mi pozostawało to wyłączyć komputer „z palca” 😉

Jak się okazało – aktualizacja nic nie popsuła, ale nowa wersja oprogramowania wymagała specyficznych zapisów w odpowiednim pliku konfiguracyjnym i stąd wziął się problem.

Sprawa wyjaśniła się, gdy dzisiaj po raz kolejny zasiadłem aby pozbyć się tego denerwującego „błędu”. Rozwiązanie znalazłem zaledwie w kilka chwil,podczas gdy poprzednio przekopywałem tony stron.

Oczywiście nie byłem jedynym człowiekiem z tą dolegliwością więc nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, że instrukcje naprawy tego stanu rzeczy znalazłem tu: http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=251024#c10.

Wychodzi na to, że brakowało mi po prostu dwóch linijek w /etc/inittab:

l0s:0:wait:/sbin/halt -dhip l6r:6:wait:/sbin/reboot -dk

Po ich dodaniu problem znikł i mam nadzieję, że już nigdy więcej nie wróci 🙂

Jedna myśl nt. „Rozwiązane: Problem z restartem i wyłączaniem Gentoo

  1. Pingback: Bagaimana Cara Mengatasi Komputer Yang Tidak Bisa Menggerek All Program? :: Computers and Equipment

Skomentuj

