KDE 4.4!

Dziś w moim czytniku RSS (oczywiście Akregator 😉 ) pojawił się wpis informujący mnie o tym, że wyszło nowe KDE 4.4. Pomyślałem, że to fajnie ale początkowo nie zdawałem sobie sprawy z tego jak dużo zyska względem wersji 4.3. Ostatnio przez jakiś czas używałem Windows 7 w celach poznawczych. Odkryłem tam mnóstwo świetnych rozwiązań dotyczących pracy z komputerem i zarządzaniem okienkami które Win7 ma cudowne!

Nie mniej jednak, wciąż jest to Windows i wciąż nie jest wolny od swoich liczbych denerwujących problemów (nie wymienię ich ponieważ nie chodzi mi znów o zwalczanie się wzajemne – zresztą to kwestia gustu). Po przejrzeniu pewnych wodotrysków wprowadzonych w KDE 4.4 okazuje się, że programiści dodali pewne rozwiązania z Windows 7 do zarządzania okienkami dodatkowo je ulepszając/rozwijając/zmieniając.

Efekt jest taki, że po obejrzeniu ogłoszenia na stronie KDE (http://www.kde.org/announcements/4.4/) czym prędzej postanowiłem sprawdzić czy w moim Gentoo mogę to sobie zainstalować. Jak się okazało – mogłem już we wtorek 🙂

W tej chwili trwa kompilacja i instalacja pakietów nowego KDE 4.4. Prawdopodobnie potrwa to jeszcze kilka godzin (jak to w Gentoo przy dyżych aktualizacjach ^^ ) ale po zainstalowaniu i wytestowaniu tych nowości postaram się opisać czy jest to tak samo dobre jak Win7, a może lepsze? Wszystko okaże się za kilka godzin, kiedy wszystkie pakiety zostaną już skompilowane i zainstalowane.

2 myśli nt. „KDE 4.4!

  1. Noo to nie do konca tak, ze mi sie chce 😉 Uzywam Gentoo Linux, a tutaj jest zbudowany specjalny system ebuildow ktore mowia skad sciagnac zrodlo i jak je kompilowac i instalowac.

    Do tego jest narzedzie emerge do zarzadzania tym balaganem. Wszystko co musze zrobic zeby zainstalowac program to napisac:

    emerge [jakies opcje eventualnie] [nazwa pakietu]

    Wtedy on automatycznie sciaga zrodlo, kompiluje i instaluje. Metoda jest fajna bo poprzez uzycie flag USE mam programy zbudowane specjalnie pod moj system bez zbednych smieci, ale z drugiej strony – duze aktualizacje ida koszmarnie wolno 🙂 Nawet mimo tego ze mam dwurdzeniowy procesor wiec kompiluje po 2 pliki jednoczesnie 😛

Skomentuj

