Gra oparta o encje

Ponad rok temu zetknąłem się z artykułem [ang., Java+Slick2D] opisującym jak poradzić sobie z obiektami w grach. Zwłaszcza jeśli jest ich bardzo dużo. Jak się okazuje rozwiązaniem są encje, na które składa się wiele małych charakterystyk (komponentów).

Idea jest dość prosta, a jej zastosowanie daje duże możliwości. Jeśli ktoś nie jest jeszcze zapoznany z entities to proponuję jak najprędzej przeczytać wspomniany artykuł pod adresem:

http://slick.cokeandcode.com/wiki/doku.php?id=entity_tutorial

Zastanawiam się tylko jak to jest możliwe, że zajmując się dość intensywnie (swego czasu) próbami napisania różnych gier i poszukiwaniu jak najlepszych sposobów na to, nigdy nie natrafiłem na żadne informacje dotyczące encji w grach. Może jest to coś o czym warto by wytworzyć artykuł na Warsztacie?

4 myśli nt. „Gra oparta o encje

  1. Bardzo dobry artykuł – ładnie i przejrzyście opisuje taką „wiedzę ogólną” (niestety sporo takiego ‚hearsay’ jest w gamedevie…), że obiekty w grze składają się z części odpowiadających różnym podsystemom. Takie teksty są tym bardziej cenne, że tworzenie silnika gry – w przeciwieństwie do silników graficznych – jest znacznie słabiej opisywane. mimo że wydaje się prawie równie skomplikowane.

    • Otóż to! Mam wrażenie, że wielu ludzi (zwłaszcza początkujących programistów) utożsamia silnik gry z silnikiem graficznym. Sam miałem tak przez pewien czas – potem spróbowałem w moim „silniku” napisać prostą grę i odkryłem, że wielu rzeczy brakuje – i to rzeczy nie związanych z grafiką ani troszkę 🙂

    • Uch.. po prostu przegapiłem takie tematy, ale to sugeruje jednak, że nie jest to koncepcja bardzo rozpowszechniona 🙂

      Dzięki za link, poczytam w wolnej chwili.

Skomentuj

