AGE

Projekt zostal niestety wstrzymany ze wzgledu na zwykly brak czasu.

Aquila Game Engine doczekała się swojej kontynuacji w postaci wersji drugiej jeszcze przed ukończeniem pierwszej. Główne tego przyczyny były dwie. Przesiadłem się na Linuxa, a niestety poprzedni AGE był pod Windowsa z DX9…  Druga natomiast to w prostej linii efekt braku projektu 🙂

W tej chwili biblioteka kompiluje się w Code::Blocks na Windowsie oraz Ubuntu Linuxie, ale myślę, że pójdzie bezproblemowo na wielu innych systemach – dlaczego? Sekret tkwi u podstawy 🙂 Tam gdzie się dało wykorzystałem po prostu już istniejące biblioteki, przez to przy kompilacji zapewne jakiejś biblioteki zbraknie 🙂

Lista wszelkich bibliotek wymaganych przez AGE2:

  • SDL
  • SDL_mixer
  • OpenGL
  • GLU
  • freetype 2
  • devIL
  • devILU
  • devILUT
  • jpeg
  • tiff
  • mng

Troszke tego jest, ale po skompilowaniu AGE wystarczy do nowego projektu dodac jedynie tę bibliotekę i wszystko będzie na pokładzie 🙂

Jakie możliwości ma AGE w wersji 2? Wszystko pisałem od samego początku więc trudno tutaj mówić o rozszerzaniu jednak udało mi się dodać troszkę nowych rzeczy – kosztem niektórych innych ^^

  • Obsługa I/O
    • Obsługa myszy i klawiatury
  • Dźwięk [ biblioteka SDL_mixer ]
    • Ładowanie i odtwarzanie dźwięków
    • Ustawianie głośności dźwięku
    • Ustawianie wysokości dźwięku [Pitch]
    • Inne ‚rzeczy’ podstawowe i niezbędne przy dźwiękach
  • Grafika [ OpenGL ]
    • Ładowanie tekstur z wielu różnych plików
    • Ogsługa przezroczystości z plików graficznych (np PNG)
    • Rysowanie prymitywów (linie, prostokąty ; wypełnione lub tylko outline) [niestety trochę wolne :)]
    • Wyświetlanie tekstu [freetype, planowane tez bitmap fonts]
  • ageVFS
    • możliwość ładowania zasobów i dowolnych innych plików z przygotowanych archiwów
  • Dodatki
    • Konsola
    • Możliwość dodawania własnych komend do Konsoli
    • Możliwość robienia zrzutów ekranu
    • Możliwość wczytania czcionki z pliku TTF
    • Kilka dodatkowych funkcji matematycznych
    • Możliwość tworzenia nowych wątków ( przez subclassing ageThread)

7 myśli nt. „AGE

  1. @Nameczanin: prosta obsluga UDP to zwykla obsluga UDP, ale jako ze to UDP dlatego jest prosta 😀

    I niestety tak – jest tylko na Windowsa. Prawdę mówiąc zaczynając to wszystko, w ogóle nie przypuszczałem, że się aż tak rozwinie 😛 Dlatego tym bardziej nie zakładałem multiplatformowości ^^

  2. Ja mam pytanie troche z innej beczki:
    jaka jest licencja tego silniczka i czy można go gdzieś pobrać (szczególnie to tego nie szukałem więc nie bijcie jak gdzieś jest do tego wielki banner 😉 ). Pytam dlatego że przydało by mi sie coś takiego tylko pod OGL’a (siedze na linuxie, Direct odpada) a nie chce mi sie wszystkiego pisać od podstaw… Z góry dzięki za info 😉

  3. @Theres: niestety, AGE znajduje się tylko u mnie na dysku – na dodatek niecałkiem skończone ^^ nie było jeszcze żadnej wersji release więc także nie zastanawiałem się nad licencją ^^

    Niestety, jeśli poszukujesz tego pod OpenGL AGE się nie nadaje ponieważ działa tylko na Visual Studio z DX-em ^^
    VS – głównie dlatego, że używałem wszędzie „#pragma once”, ale gdyby to poprawić to mogłoby nawet działać ^^

    O wersji OGL pod linuksa też myślałem już, prawdę mówiąc głównie przez AGE mam w tej chwili 2 systemy operacyjne 🙂

  4. No nic, szkoda troche. Gdybyś robił jakiegoś forka tego na OGL’a to daj znać, na maila najlepiej 🙂 Trzymam kciuki za projekt ;D
    PZDR 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s